2016. március 10., csütörtök

Nagy Tokaji Borárverés 2016.

, avagy mi minden kell ahhoz, hogy Tokaj prémium borvidék legyen?



Marketingesként most egy fontos témát hozhatok fel a Nagy Tokaji Borárverés kapcsán, nevezetesen a borvidéki marketing kérdését.

A Tokaji Borvidék egyik fő marketing célja lehetne az - feltéve ha hivatalosan is létezne olyan, hogy borvidéki marketing - hogy prémium borvidékként pozicionálja magát. Sok minden kell ehhez, elsősorban a közös célon túl egy hozzáértő, belső - úgy értem borvidéki - és külső marketingszakértőkből álló szervezet, majd leginkább független befektetők. Nem elég ugyanis, ha kiváló és egyedi a bor, amit a világpiacra viszünk, de azt meg is kell ismertetni célzottan a külföldi piacokon, a borászatoknak pedig a legritkább esetben telik arra, hogy saját marketingest alkalmazzanak. Egy borászatnál általában a marketinges a rendezvényszervező és  lehet, hogy emellett az értékesítés bizonyos területéért is ő a felelős. A Quimby zenekar énekli: világhírűek vagyunk, csak a világ nem tud róla. A hír, hogy világszenzáció és mennyire sokoldalú a Tokaji száraz Furmint (szerintünk tényleg az) aligha ér el célzott marketingtevékenység nélkül Miami-ba, Sidney-be, vagy akár Moszkvába.

Ha idejön a külföldi vendég, akkor azt is kell látnia, hogy ő egy exkluzív helyre érkezett. Ehhez kell még több jó étterem, kisebb és nagyobb egyedi gasztro helyek, kávézók, jó minőségű szállások, extra szolgáltatásokkal és exkluzív attrakciók, szinergia. Mit értünk ezalatt? Értünk alatt azt értem, hogy a borvidéki borászok többsége így gondolkodik. Bármi, ami a fenti célnak megfelel és a fenti célcsoport érdeklődésére tarthat számot. Lehet az akár egy halsütöde is, ahol jó minőségű és friss helyi halat adnak és hozzá jó minőségű Tokaji bort,  legyen ott kulináris élmény az étkezés. Ilyen szempontból Mádon hatékony marketing tevékenységet folytatnak, magas áron, niche szegmensnek értékesítik a boraikat és exkluzív fejlesztéseket hajtanak végre a településen. Van wellness hotel, kiváló étterem, rendezvényközpont, csillogó kávézó, innovatív megoldások és pénz is van a marketingre. Kiket vonz ez ide? Igen, azokat, akiket szeretnének. Ott ezt állították maguk elé célként és mernek a célnak megfelelően cselekedni.

Borritkaságokat magas áron és jó minőségű borokat jó áron, az optimális kombinációban kell értékesíteni. Jó néhány termelő ugyanakkor inkább jó áron szeretne eladni nagyobb mennyiségben bort, vagyis ők ezt látják reálisnak. És valóban, a nagyobb pincészetek a fenti két megoldást ötvözik, azaz általában van egy prémium termékcsoportjuk, illetve egy szélesebb célcsoportot megszólító jó ár-értékarányú bormárkát is készítenek, értékesítenek nagyobb mennyiségben. Ha nincs prémium termék, sosem lesz prémium borvidék, ha pedig nincs jó áron bor, akkor nincs volumen, tehát...A kisebb, kézműves termelők mernek bátrak lenni az árszínvonal meghatározását illetően és kell is, hogy azok legyenek, mert egy rossz évjárat hosszabb időre kivonhatja a boraikat a forgalomból.

Kérdés a borvidéki szortiment kialakítása is: ahhoz, hogy külföldön érthetőek legyünk, szűkíteni kell a szortimentet, ugyanakkor meg kell tartani a több évszázados múltra visszavezethető borkülönlegességeket.

Fejleszteni kell a borvidéki szolgáltatásokat. A borvidék egyik legjelentősebb marketingértéke az érintetlen természeti környezet, hogy a pince látogatásokon túl lehet itt pihenni és kikapcsolódni, de minőségi szolgáltatók, programok és flott borvidéki közlekedés nélkül ez nehéz ügy. Mintha még kissé Csipkerózsika álomban létezne a szolgáltatók nagy része, akiknek sokak szerint külföldi tanulmányútra kellene menniük, megint mások szerint egyenesen lakosságcsere kellene ahhoz, hogy szemléletváltás történjen.

Személyiségek, emberek kellenek a Tokaj márka mögött - borászok és szolgáltatók, azaz akiktől él a márka.

Hiteles online felületek a borvidéki programokról, mint a Tokaj Wine Region.com vagy a Tokaj Today.

A borvidék mellett elkötelezett támogatók, akik szellemi tevékenységükkel, vagy vásárlásaikkal, kapcsolataikkal Tokaj ügyét szolgálják.

És nem utolsósorban a célcsoportot ide vonzó rendezvények, rendezvények, rendezvények..

Az, hogy elindultunk a prémium borvidékké avanzsálás útján, elsősorban hit, azután tettek kérdése. Hiszünk-e benne mi magunk?  Sokszor fáradságos a folyamat, beletenni az energiát, ami hosszú évek alatt lassan változtatja a mélyben a dolgokat.

Nagy Tokaji Borárverés 4.0
A Tokaji Borlovagrend sem kis fába vágta a fejszéjét négy éve, amikor első alkalommal szervezték meg a Nagy Tokaji Borárverést. Az exkluzív rendezvény célja burgundi mintára a térség legjobb termelőitől exkluzív - a legjobb területekről a borok legjava - hordós, vagy palackos tételek kínálása egy olyan árverés keretében, amelyet minőségi programok - borvacsora, gálavacsora, dűlőtúrák - kísérnek.

Április 23-án ismét megrendezik a Nagy Tokaji Borárverést. Elsősorban azokat várják, akik egy igazán exkluzív, sehol máshol nem beszerezhető Tokaji borrral szeretnék elkápráztatni a barátaikat és üzletfeleiket, valamint azokat, akik befektetésükhöz valódi és időtálló értéket keresnek, vagy étterem tulajdonosként szeretnének igazán különleges tételt kínálni a vendégeiknek. 

Nem egyszerű ügy ennyi borászatot koordinálni, összefogni.Több hónap munkája van egy néhány napos rendezvény mögött. A Borlovagrend boardja: Szepsy István elnök, Mészáros László, a Disznókő Pincészet vezetője, Samuel Tinon borász, Barta Károly,a mádi Barta Pince tulajdonosa, Nicolas Godebski francia borász, Pallagi Ferenc újságíró,Szabó Hajnalka - aki a borlovagrend egyik legelkötelezettebb szervezője, szakértőként Mészáros Gabriella, a Borkollégium vezetője és Ronn Wiegand MW, profi árverezőként Winkler Nóra, mellettük egy koordinátor, egy szervező és egy grafikus dolgoznak azért, hogy az árverés évről-évre egyre népszerűbb legyen.A borászatok saját marketingkommunikációs tevékenységére is szükség van a siker érdekében.

Az első, 2013-as rendezvényen 13 tétel eladásából 20 millió forint folyt be az árverésen, 2014-ben 21 tétel kelt el 27 millió forintért, 2015-ben pedig 14 tételt értékesítettünk 30 millió forintért.

Idén április 23-án 19 borászat 26 egyedi, exkluzív tétele kerül majd kalapács alá új helyszínen, a sárospataki Rákóczi Várból költözik az árverés a Tokaji Kulturális és Rendezvényközpontba, ugyanezen a napon lesz majd a borlovagok avatása is, ahol az Tokaji borok mellett esküjükkel elkötelezett újdonsült lovagok megkapják a borlovagrendi tagságot jelképező sárga sálat.


Részletesen a programokról a Tokaji Borlovagrend weboldalán olvashatnak. 


Ezek a borászatok vesznek részt idén az árverésen:

A Nagy Tokaji Borárverés 2016 - Árverési Katalógus letölthető ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails