2016. március 28., hétfő

Húsvéti képriport fonott kaláccsal


Mialatt én egy másik hazai borvidékre, Egerbe kirándultam, a barátnőim sorban tudósítottak, hogy hol tartanak éppen az ünnepléssel.




Van aki éppen tojást fest, van aki kalácsot fon, van aki virágot ültet és attól tartok, van aki bárányt süt...én is túl vagyok már egy tárkonyos báránylevesen, nos, erről ennyit.


Ha már egyszer Húsvét van, akkor ez is éppen ide kívánkozik: a múltkoriban a Tokaj-Hegyalja Piacon találtam ezeket a türkizzöld tojásokat. Képzeljétek el, hogy ennek ilyen a természetes színe. Emu tojás. Azt gonoltam, hogy tréfálkozik velem a tenyésztő, de nem. Egyáltalán: tudtátok, hogy Magyarországon ma elég sok helyen tenyésztenek emut? Többek között a Bodrogzugban. A Vissi Emufarm weboldalán bővebben is olvashattok az emuságokról.


Lássuk, mi van még...Ildikó barátnőm csodaszép kalácsot sütött és küldött róla fotókat Facebookon. A receptet a receptneked.hu oldalon találta és írta, rendkívül büszke arra, hogy elsőre sikerre vitte az ügyet. A kicsi gyerekei és borász férje addig-addig minősítgették a tésztát, hogy hamarosan kellett is sütnie a következőt. Ezért most ez lett itt a húsvéti topik, mivel én magam az idetervezett briós receptjét otthon felejtettem és egyébként is, ezen az ünnepen csak hedonistaként vagyok jelen, azaz megeszem, amit adnak. Micsoda  szerencse, hogy vannak barátaim...További szép Húsvétot kívánok mindenkinek :)


Húsvéti fonott kalács
Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
1,5 dl tej
1,5 dl tejszín
5 dkg porcukor
3 dkg élesztő
3 dkg tejpor
1 tk só
1 tojás

A tetejére:
1 tojás
cukros tej

A tejet meglangyosította, levette a tűzről, hozzáadta a cukrot, az élesztőt szétmorzsolta a tejben és elkeverte benne, felfuttatta.
A lisztet beletette a keverőgép táljába, hozzáadta a sót, tojást, tejport, tejszínt. 10-15 perc alatt hólyagos tésztát dagasztott belőle.
Letakarva, langyos helyen 1 órán át kelesztette a tésztát.
A sütőt előmelegítette 180 Celsius fokra.
A megkelt tésztát két részre osztotta, egy nagyobbra és egy kisebbre. A kisebbet még 3 egyforma részre darabolta
A nagyobb részt egy 30 cm hosszú, 10 cm magas, kivajazott, kilisztezett formába nyomkodta.
A három kis részből hosszú rudakat sodort, majd összefonta azokat.
A formában lévő tésztát megkente tejjel, arra rátette a fonott tésztát. A tetejét megkente felvert tojással.
20 percig kelesztette a tésztát, majd újra megkente felvert tojással.
45 percig sütötte, majd még forrón megkente a cukros tejjel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails