2016. március 20., vasárnap

Füstölt lazacos penne rizstejszínnel, rukkolával, újhagymával, koktélparadicsommal

Mindig is odavoltam a füstölt lazacos, tejszínes pennéért, tettem kísérleteket rá, hogy olyan jót készítsek itthon, mint amilyet az Okay Italia-ban szoktam enni, de eddig bevallom, nem jött össze. Eddig. De most megvan. A tökéletes füstölt lazacos tészta. Múlt héten jól bevásároltam a Tescoban bio termékekből, valahogy ezeket szedtem össze mindenből, még a lazacból is, ez utóbbit csak itthon vettem észre, mármint azt, hogy az is bio. Egyébként nem vásárolok megrögzötten organikus termékeket, de mindenből szeretem a jó minőséget, barátnői hatásra ma már megnézem a húsoknál is, hogy honnan származik. Ok, ez biztosan a jóga hatása is. Hogy miért eszem akkor mégis állati eredetű termékeket és húst is? A válasz egyszerű: mert ez esik jól és azt eszem, ami jólesik. Tegnap például főtt kolbászt egy benzinkúton, mert útközben egy boros rendezvényre olthatatlan vágyat éreztem rá (ezúton is köszönöm a barátaimnak, hogy lehetővé tették számomra ezt az élményt). Származási hely: ismeretlen. Ez ellentmondás lenne? Egyik jógaoktatóm mondta nemrégiben, hogy sok jógi nem tagadja meg magától a finom ételek élvezetét, sőt, sok hedonista van közöttük. Én boldogan követem őket ebben, legyen az evés örömforrás.Persze csak mértékkel.
Mivel a rizstejszín is beugrott a Tesco kosárba múlt héten, a tészta ebben a verzióban gluténmentes. Ha "normál" verziót szeretnétek, akkor a rizstejszínt helyettesítsétek főzőtejszínnel.

Könnyű Tokaji Furminttal, például Pajzos T Furminttal ajánlom - már palackban a 2015-ös évjárat is!



Füstölt lazacos penne rizstejszínnel, rukkolával, újhagymával, koktélparadicsommal



Hozzávalók, 2 személyre:
250 gr bio durum penne
7 dkg füstölt lazac
10 mini paradicsom
1 doboz rizstejszín
1 maréknyi rukkola
5 szál újhagyma
3 ek olíva olaj
só, bors
érlelt kecskesajt


Felteszem főni a vizet a tésztának, forrás után kb. 12 perc alatt al dente-re fő. A füstölt lazacot kicsi darabokra vágom, a paradicsomokat kettévágom. Az olíva olajon megfonnyasztom a karikára vágott újhagymát - egy keveset a zöld szárából is vágok hozzá -  hozzáadom a rizstejszínt, sózom, borsozom.Amikor készen van a tészta, leszűröm és hozzáadom a tejszínes keverékhez. Érlelt kecskesajtot és rukkolát halmozok a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails